SOLEN SKINER IDAG.

för er som inte är ute i solen eller är med era vänner kan nu luta er tillbaka och läsa en deprimerande text om mitt underbara liv. man kan få det att låta dåligt även om det är bra, men man kan även få det låta bra om det är dåligt. det är kompilcerat. allting är det, det är ingenting som kan få gå igenom utan minsta lilla problem. Tänk efter, när gjorde du senast något som klickade på en gång, någonting som du blev riktigt nöjd med och inte skulle vilja ändra på nu i efterhand. Även om man har skrivit mvg på ett prov så finns det alltid någonting man kan göra bättre. Om man har gjort en grymt bra träning eller match så finns det alltid någonting som skulle kunnat bli bättre, jag slog ju faktiskt ett felpass, så helt perfekt var det ju faktiskt inte. är det någon som känner igen sig?
mitt liv går iallafall ut på dessa probelmen, känns det som. Det kanske inte är så men man får alltid höra att det alltid finns någonting man kan göra bättre. Kan man inte få vara perfekt som man är?
Nej, alla snackar om att alla är perfekta, alla ska trivas med sig själva och bla bla bla. Men hur ska man kunna känna att man är bäst när det alltid finns något som man gör fel. Är det bara jag som tänker såhär?

påtal om något helt annat så. klarade jag min guldboj idag och jag är mycket stolt. direkt när jag kommer hem säger min bror, åå vad dåligt. hur snabbt simamr en vanlig människa? Detta var verkligen inte påtal om något helt annat, för jag trampar kvar på samma utgångspunkt. jag går inte vidare? vill jag ens gå vidare? nej jag tror inte det, jag vill inte gå vidare utan dig. jag vill stanna kvar i tiden när du höll om mig. det är något jag verkligen önskar. det är lite svårt eftersom den tiden redan har passerat för längesen. lång tid tillbaka. Den tiden kommer aldrig tillbaka, det är svårt. tiden går alldels för fort, om ett år tar jag studenten. det gör att jag får gåshud. vad ska jag göra efter skolan?
det är bara tiden som kan avgöra det, vissa saker går helt enkelt åt slumpen.

mitt liv går åt slumpen, krona eller klave? ska jag lotta igenom mitt liv? är mitt liv ett lotteri? jag tycker det var bra, det kanske är så. ibland drar man vinstlotten och ibland nitlotten. ibland vinner man ett stort pris och ibland vinner man ett litet. ibland förlorar man mycket och ibland lite. så kan jag säga. mitt liv är ett lotteri. synd att jag inte har någon tur. och aldrig köper lotter. eftersom jag aldrig vinner iallafall. fast man vet ju inte om man vinner om man inte köper någon lott. fast även om man köper en lott så vet jag ju att jag inte kommer vinna iallafall. det är svårt det. det är svårt med spel. livet är svårt. vem fan har sagt att livet är lätt? inte jag iallafall. det är väll tur det, enligt mig är det bra att livet går snett ibland. jag lär mig att se samhället ur en annan synvikel. det sista orden vet jag inte ens varför jag skrev med. man man lär sig att se ur ett annat perspektiv och det är nyttigt och man lär  sig mycket av det. man lär sig hela livet, även om man drar vinst eller nit. varje steg man tar så kommer en ny kunskap. jag tror på kunskap men jag har slutat tro på allt annat. kärlek finns inte. så är det. det är bara bra. jag gillar mitt liv. får man ens säga att man gillar livet även att man inte ens vet vad som väntar? jo det får man. tänkte bara säga att jag älskar folk som vågar stå för vad dom tycker och vågar vara sig själva. stick ut. våga. du har hela livet på dig. mitt liv har bara börjat.

jag gratulerar även bästa ellen till körkortet!

Kommentarer
Postat av: Ellen Thulin

Tack Malin! Och för mig är du perfekt!! <3

2011-04-19 @ 23:35:55
Postat av: josefin

<3

2011-04-20 @ 14:17:40
URL: http://flinkenstein.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0